De eerste maand - Reisverslag uit Billund, Denemarken van Max Bogers - WaarBenJij.nu De eerste maand - Reisverslag uit Billund, Denemarken van Max Bogers - WaarBenJij.nu

De eerste maand

Door: Max

Blijf op de hoogte en volg Max

12 Maart 2015 | Denemarken, Billund

Het heeft misschien wat langer geduurd dan dat in eerste instantie gepland was maar na meer dan een maand bij LEGO Education the hebben gewerkt is de LEGO roller coaster eindelijk een beetje tot rust gekomen. Dit geeft mij de mogelijkheid om al mijn lieve vriendjes en vriendinnetjes in Nederland te laten weten dat alles goed met me gaat en dat ik blijer ben dan een jongen in een speelgoedfabriek.
Laat ik bij het begin beginnen. Vliegen naar denemarken is een eitje, (vanuit A’dam ben je nog geen uur in de lucht) compleet met huildende kinderen en lichte vertraging, niks geks dus. Eenmaal aangekomen in Billund werd ik opgehaald door mijn begeleider en mentor Jens. Met Jens heb ik elke week een gesprek over mijn vooruitgang met de verschillende projecten en daarnaast lunchen we ook vaak samen. Jens bracht me naar mijn nieuwe onderkomen aan Åstvej 6a. Een grote bungalow compleet met voorplaats, achtertuin, woonkeuken met zitgedeelte, woonkamer, badkamer, WC en 3 slaapkamers. Qua woonoppervlak vergelijkbaar met hoe ik in Eindhoven woonde, voor degenen die ooit bij mij thuis zijn geweest, alleen deelde ik het daar met zeven andere mensen en hier maar met twee.
Deze twee nieuwe huisgenoten zijn Andy uit Wales en Vimal uit Nieuw Zeeland. Zij zijn ook allebei stagaires bij LEGO alleen bij een andere afdeling dan ik, Technologies front end in Techhouse. Boodschappen doen, koken en eten doen we samen met z’n drieen, ’s avonds kijken we een filmpje/serie of drinken we een Deens biertje. In de weekenden nodigen we vaak andere LEGO stagiaires uit in ons huisje voor een gezellig avondje drinken of voor een pokeravond. Al met al is het heel gezellig met mijn nieuwe huisgenoten.
De eerste paar dagen mocht ik hen twee helpen bij hun afdeling. Donderdag zou er een technologie markt zijn waarin alle verschillende afdelingen hun nieuwe innovaties lieten zien. Dit gaf mij meteen een mooie gelegenheid om alle verschillende bedrijfstakken te zien en waar ze mee bezig waren. Ik mocht bij Techhouse meehelpen om nieuwe technische snufjes en blokjes in te bouwen in zowel bestaande als door mij bedachte sets. Ze hadden hard gewerkt bij techhouse en daarom ook veel nieuwe elementen om te showen. Er moesten dus veel sets in elkaar worden gezet wat erin resulteerde dat ik op mijn eerste werkdag tot 3 uur ´s nachts mocht werken. Dit lijkt misschien wat extreem maar ik was van de onderstelling dat ik niet echt mocht klagen. Ik had alle LEGO blokjes in de wereld om lekker mee te bouwen. Eerlijk gezegd vond ik het jammer dat ik naar huis moest.
Ondertussen ben ik al een aantal weken actief bij LEGO Education, die proberen kinderen spelenderwijs taal, wiskunde, natuurkunde en nog veel meer te leren met behulp van LEGO blokjes. Mijn rol binnen Education als designer is het herontwerpen van de Machines and Mechanisms set voor kinderen tussen de 7 en 12. Machines and Mechanisms leert kinderen over verschillende natuurkundige onderwerpen zoals tandwielen, wrijving en groene stroom. Mijn taak specifiek is dat van digital bridging, een brug maken tussen lego blokjes en de computer. Kijken of het mij lukt om de lego blokjes te kunnen laten communiceren met een computer en hierdoor spelen met LEGO en computer spelletjes te combineren tot een super leuke, speel en leer ervaring.

Nu weten jullie een beetje wat ik hier nou allemaal uitvoer bij LEGO. Binnenkort zal ik ook een verslagje schrijven over hoe een dag in Billund er nou precies uitziet. Als je een keer wilt skypen heb ik daar alle tijd voor natuurlijk. Laat het alleen een dag van tevoren weten dan zorg ik dat ik achter mijn laptop zit. Mijn skypenaam is max.bogers1
Veel groetjes vanuit Billund!

  • 13 Maart 2015 - 20:35

    Joep Simons:

    Hoi Max,
    Ziet er erg leuk uit daar. Zie boven de bar in de keuken wel wat flessen staan, hoogstwaarschijnlijk alleen olijfolie en dat soort zaken maar is er ook een koelkast of kelder om je biertjes koel te houden?
    Gr. Joep

  • 15 Maart 2015 - 11:32

    Max:

    Ja we hebben een koelkast, vriezer en zelfs een vaatwasser. Die laatste gebruiken we dan niet om de biertjes mee koel te houden maar t is wel verdomd handig ;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Denemarken, Billund

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

12 Maart 2015

De eerste maand
Max

Actief sinds 12 Maart 2015
Verslag gelezen: 780
Totaal aantal bezoekers 1432

Voorgaande reizen:

12 Maart 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: